Wous News / Skönhet

Bianca Ingrossos sminkvarumärke lanseras i Asien

Bianca Ingrossos sminkvarumärke CAIA Cosmetics expanderar. Tillsammans med Daniel Wellington grundaren Filip Tysander ställer de siktet på Asien. “Planen har sedan start varit att göra varumärket internationellt och Asien är en spännande del i den utvecklingen”, säger Bianca i ett pressmeddelande.

Mer innehåll efter annonsen:

Om våra annonser

Mer innehåll efter annonsen:

Om våra annonser

Entreprenören och influencern Bianca Ingrosso grundade 2018 sitt eget sminkvarumärke, CAIA Cosmetics, tillsammans med hennes manager Vanessa Lindblad samt Mikael Snabb och Jesper Matsch. Bolaget har sålt över 600 000 produkter i 30 länder, och nu står Asien på tur. 

“Jag är väldigt glad över att göra detta med våra affärspartners i Hongkong och tillsammans med olika influencers från Asien. Det är otroligt spännande och inspirerande att byta erfarenheter och lära sig om de asiatiska marknaderna och så fort Coronarestriktionerna lättas upp kommer jag besöka vårt nya kontor i Hongkong”, säger Bianca Ingrosso i ett pressmeddelande.

Sajt på kantonesiska
Expansionen sker genom en joint venture mellan ägarbolaget Beauty Icons AB, Daniel Wellingtons grundare Filip Tysander och investerarna Peter Hultgren och Bim Norman. Precis som i Sverige och Europa kommer CAIA i Asien marknadsföras främst genom influencers. Produkterna kommer enbart säljas på CAIAs egna e-handelsplattform, som till en början kommer att lanseras på engelska och kantonesiska. 

Nyheten kommer efter en sommar då riskkapitalbolaget Verdane köpte hälften av aktierna i CAIA Cosmetics, som då värderades till 400 miljoner kronor.

”Hon har blivit mitt alter ego”
CAIA Cosmetics säljer allt ifrån smink och sminkborstar till parfymer, necessärer och sweaters. 

“CAIA är inte bara ett makeupvarumärke utan CAIA är även som en role model, en kvinnlig förebild som på många sätt blivit som en ledsagare för mig. Varje gång jag ställs inför ett beslut frågar jag mig vad CAIA skulle gjort om hon var i mitt ställe. Det kan röra sig om allt ifrån viktiga affärsbeslut till vilken smak hon skulle valt på en milkshake en helt vanlig torsdag. Jag har helt klart blivit totalt besatt av CAIA! Hon har blivit mitt alter ego”, säger Bianca i en intervju.